Положення про професійні спільноти педагогічних працівників
Здорівської гімназії Васильківської міської ради Київської області
П О Л О Ж Е Н Н Я
про професійні спільноти педагогічних працівників
І. Загальні положення
- Професійна спільнота педагогічних працівників – це товариство, (об’єднання, група) педагогічних працівників, які об’єднані спільними інтересами за родом їх професійної (трудової) діяльності.
- Професійні спільноти створюються з метою розбудови професійного синергетичного середовища, яке надихає та мотивує до професійного розвитку. Професійні спільноти забезпечують психологічну підтримку, а також створюють умови для взаємодії, партнерства, супроводу, підтримки, обміну ідеями та освітніми практиками.
- Роботу професійної спільноти організовує лідер, який обирається серед учасників спільноти простою більшістю голосів на певний термін. Лідер здійснює інформування про заходи, час, форму та місце проведення.
Лідер створює онлайн-групу професійної спільноти.
ІІ. Нормативно-правова база
- Діяльність професійніх спільнот визначається документами, які регулюють професійну діяльність педагога: Конституцією України; Кодексом законів про працю України; Законом України «Про освіту»; Законом України «Про повну загальну середню освіту»; Законом України «Про дошкільну освіту», Законом України «Про позашкільну освіту», Концепцією реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти «Нова українська школа» на період до 2029 року, затвердженою розпорядженням Кабінету Міністрів України від 14 грудня 2016 року № 988-р; Концепцією розвитку педагогічної освіти, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 16 липня 2018 року № 776; Державними стандартами відповідного рівня повної загальної середньої освіти; Типовими освітніми програмами (іншими освітніми програмами, які використовує заклад освіти); методичними рекомендаціями про викладання окремих навчальних предметів у
закладах загальної середньої освіти; Критеріями та рекомендаціями щодо оцінювання навчальних досягнень учнів закладів загальної середньої освіти; санітарними правилами та нормами в закладах загальної середньої освіти; правилами пожежної безпеки для закладів освіти; проєктами постанов «Про затвердження професійного стандарту за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», іншими нормативними та правовими актами у сфері освіти.
ІІІ. Організація роботи
- Діяльність професійніх спільнот координує заступник директора з навчально-виховної роботи на засадах партнерства, принципі людиноцентризму, враховуючи право педагога на академічну свободу.
- Діяльність професійних спільнот здійснюється за напрямами:
● розвиток професійних компетентностей (знання навчального предмета, фахових методик, технологій);
● формування у здобувачів освіти спільних для ключових компетентностей вмінь, визначених частиною першою статті 12 Закону України “Про освіту”;
● використання широкого спектру інформаційно-комунікативних та цифрових технологій в освітньому процесі, включаючи електронне навчання, інформаційну та кібернетичну безпеку; - Професійні спільноти виступають фасилітаторами, менеджерами,
методистами, тьюторами, експертами, модераторами в освітній діяльності педколективу. - Члени спільноти:
● надають допомогу педагогічним працівникам у проєктуванні траєкторії їх професійного розвитку;
● здійснюють супервізію – надають професійну допомогу педагогу, яка спрямована на роботу з професійними труднощами, аналізом недоліків та на удосконалення організації роботи;
● узагальнюють та поширюють інформацію з питань професійного розвитку педагогічних працівників, зокрема, щодо програм підвищення кваліфікації педагогічних працівників, веб ресурсів, необхідних для професійного розвитку педагогічних працівників;
● розробляють документи закладу освіти;
● консультують педагогів щодо особливостей організації освітнього процесу за різними формами здобуття освіти, у тому числі з використанням технологій дистанційного навчання;
● консультують з питань впровадження компетентнісного, особистісно орієнтованого, діяльнісного, інклюзивного підходів до навчання здобувачів освіти і нових освітніх технологій. - Участь педагогічних працівників у роботі професійних спільнот здійснюється на добровільних засадах.
- Засідання професійних спільнот відбувається на запит її учасників та з
урахуванням їх побажань. - Збір учасників професійної спільноти ініціюється її учасниками.
- Члени спільноти самостійно визначають формат, форму та тематику засідань.
- Професійна спільнота може працювати у різних форматах: очній, очнодистанційній, дистанційній.
- Засідання професійних спільнот можуть відбуватися у формі семінарів, конференцій, тренінгів, “круглих столів”, ділових ігор, лекцій, практичних занять, вебінарів, квестів тощо.
- Засідання професійної спільноти педагогічних працівників обов’язково має передбачати зворотній зв’язок (фідбек, рефлексію, відгук) щодо ефективності проведеного заходу.